Nummero vijf: Een pijnlijk incident dat ik zelf veroorzaakte.

21 november 2018 - Birkirkara, Malta

21 november 2018, Birkirkara

Heb je ooit gehoord van een zenuw die klem zit? Nee? Dan ben/was je niet de enige. Tot twee dagen geleden had ik geen idee hoe dat voelde en al helemaal niet waar dat door zou kunnen komen. Daar is dus verandering in gekomen, haha!

Dinsdag 20 november 2018

06:15: Mijn ogen openen zich langzaam en ben klaar wakker. Je zult misschien denk: "Oh mijn god, waarom ben jij zo vroeg wakker". Heel simpel, ik slaap hier vaak al om 21:00 uur. Dan heb je na zo'n 9 uur slaap best wel genoeg. In ieder geval ik wel. Sorry, ik dwaal af.

06:45: De tijd dat mijn wekker zou af gaan nadert en dus spring ik onder de douche. Op een of andere vage manier is het altijd zo dat ik om precies 06:59 uur terug in mijn kamer ben. Hierdoor maak ik niemand wakker met mijn wekker.

07:00: Ik duik vrolijk en klaarwakker mijn bedje weer in. Ik grijp mijn make-up tasje van de grond en doe wat aan mijn hoofd(als ik überhaupt make-up op doe). Ik vind het heerlijk, me opmaken in bed. Zo blijf ik nog even warm en comfortabel.

07:15: Ik kleed me aan en borstel mijn haar.

Je denkt waarschijnlijk: "Daan(of Daní) waar gaat dit in godsnaam heen?". Dat zal ik je nu vertellen.

07:25: Zoals ik wel vaker doe wil ik mijn nek even snel kraken. Zo knak ik ook mijn vingers, rug en enkels. Ja ja, ik weet het, heel slecht. Het is alleen echt automatische geworden. Maar goed, ik kraak mijn nek aan de rechter kant, en vervolgens aan de linkerkant. En daar, dames en heren, ging het mis. Ik draai mijn hoofd weer terug in een rechte positie en voel meteen, hier gaat iets niet helemaal zoals het hoort. Naar rechts kijken ging prima, zoals gewoonlijk. Links, was dit keer een ander verhaal. Laat ik het zo zeggen dat ik mijn ogen naar links kon bewegen, het kleine stukje dat mijn hoofd daardoor mee bewoog was vreselijk pijnlijk. Naar boven kijken was geen optie, net zoals naar links of beneden. Als ik aan het praten was en ik bewoog mijn hoofd per ongeluk de verkeerde kant op hoorde je ineens erg snel: "Ah k**, oh sorry". Dit ging bijna automatisch.

Ondertussen kwam ik er al vrij snel achter dat het een zenuw was die klem zat in mijn nek. Ik kon geen staart in mijn haar doen, of iets pakken van een hoge plank. Alles deed zeer.  Ik wilde gewoon naar mijn stage, dus stond vrij scheef te wachten op de bus en liep vrij scheef van de bushalte naar school. Eenmaal daar werd ik snel ontzettend duizelig en kreeg ik knallende koppijn. Dit heeft denk ik te maken met het feit dat het om een zenuw ging die achter mijn oor en in mijn nek liep... Nogmaals dit denk ik, geen idee wat het anders zou kunnen zijn.

Rond een uur of 10 zag mijn stagebegeleidster me worstelen met de hoofdpijn en merkte dat ik niet helemaal in orde was. Ze heeft me naar huis gestuurd zodat ik even kon rusten en kon kijken wat ik aan mijn nek kon doen, haha. Ik naar huis, in een apotheek een f***ing hete tijgerbalsem gekocht, of in het Engels 'Deep heat cream'. Geloof me dit was echt iets heel anders dan tijgerbalsem. Ik dacht in een 'split-second' echt dat mijn nek in de fik stond. Na een hoop onprofessioneel geduw en 'gemaseer' door mezelf(met mijn knokkels) en een aantal keer mijn nek in de fik te hebben gezet met die bloedhete crème, kan ik je met trots vertellen dat ik weer een hoop kan en overal in principe weer heen kan kijken haha.

Morgen gaan we met de kids een soort van buitenschools tripje doen. We gaan naar een kasteel/paleis. Ben benieuwd, de foto's of video's volgen. Ontzettend veel zin in!!!

Ik heb echt zin om weer richting het fijne, gezellige en vertrouwde Eindhoven te gaan. Stiekem wil ik alleen nog niet denken aan het afscheid nemen van mijn kids hier, dat gaat me nu al niet in de koude kleren zitten...

Ik had heel heel heel veel zin om weer wat te schrijven, so here you have it!

Heel veel knuffels en liefs vanuit het nog redelijk warme Malta!!!
Het was hier vandaag heerlijk 22 graden met alleen maar zon😍, mij hoor je niet klagen!

1. Anoniem:
    21 november 2018
    jij bent echt een olifant
  2. Daní:
    21 november 2018
    HAHAHA, ik zag ineens Anoniem. Eerste gedachte was, "Shit, volgens mij heeft een leerling mijn blog achter haalt hahaha". Maar gelukkig ben jij het Naad. FY!
  3. Nienke:
    21 november 2018
    Goed opgelost Dani! Klonk heel pijnlijk. Wij kijken ook uit naar je thuiskomst maar eerst nog daar je ding doen. Met Neo en Ish gaat het goed. De juf van Neo is alleen langdurig uitgevallen en dat vindt Neo lastig. Verder zijn we hier in Sinterklaas mood dus da’s wel gezellig. Veel liefs Nienke
  4. Daní:
    21 november 2018
    Fijn dat het goed met ze gaat, mis jullie enorm, maar dat is wel duidelijk hahaha. Ah shit, wat vervelend van die juf van Neo. Ik begrijp heel goed dat ie dat lastig vindt! Hoop dat dat snel verbetert. Sinterklaas mis ik inderdaad wel, jammer genoeg! Maar gelukkig ben ik er met kerst gewoon! Heel veel liefs terug😘
  5. Mama:
    Hallooo lieffiepieffie,
    Wij kijken ook uit naar je thuiskomst! Hier is het nu zo koud, dat het langzaam een wintersere begint te geven die doet denken aan ... kerst. In de winkels en buiten is steeds minder te zien van Sinterklaas, helaas. De invloeden vanuit Amerika nemen veel te veel de commercie over (en dús de mens) en overschaduwen daarmee onze eigen tradities. Erg jammer. Als ze ons de (chocolade) pepernoten maar niet afnemen :-))
    In de kerstvakantie, als je thuis bent, vieren wij met de family SinterKerst. Met lootjes en kado’s! Ik heb een wagonlading Sint-snoep ingeslagen zodat de kerstboom nauwelijks meer opvalt haha. CU soon baby!
    Kuzzzz,
    mama
  6. Daní:
    22 november 2018
    Neeeee! Ik wil alleen maar kerst!!😊🎄
  7. Opa en oma France:
    24 november 2018
    Lieve Daan,
    We genieten van jouw verhaaltjes en vinden het ontzettend gezellig als je vertelt over je reilen en zeilen in Malta. Je schreef dat je hele mooie dingen hebt gezien de afgelopen week en afgelopen donderdag met jouw klas een uitstapje gemaakt hebt naar een paleis/kasteel dus we zijn heel benieuwd te horen hoe het was. Vervelend dat incident met je nek dus kijk voortaan heel goed uit met dat kraken van je nek. Je mag absoluut geen extreme bewegingen met je nek maken; vlg een yoga-juf kan je als nek-oefening het beste alleen maar je hoofd helemaal los voorover laten hangen, dat is alles.
    Heel fijn dat je het zo goed gaat tussen jou en de kindjes uit je klas. We zouden het heel leuk vinden als je wat schrijft over de dagindeling /werkzaamheden op jouw school: op welke leeftijd gaan de kinderen voor het eerst naar school, hoe/hoe laat begint de schooldag, dragen ze een uniform, wat moeten ze doen/laten, waar/wat eten ze tussen de middag, hebben ze schoolbussen, moeten ze na school huiswerk maken op school, hoe laat gaan ze weer naar huis enz. enz. 'n Heleboel vragen..
    Vandaag hadden we een etentje in de feestzaal voor de 70+ ers aangeboden door de gemeente. Het stamt nog uit de tijd dat er veel armoede heerste en de gemeente 1xper jaar een goede maaltijd aanbood aan de armen van 70+. Het is nu een luxueuse maaltijd geworden waar we met zo'n 50 inwoners uit het dorp van genieten...
    Morgen klimmen we naar de top van de heuvel achter ons huis waar we met een groep van zo'n 15 man uit het dorp paden begaanbaar hebben gemaakt, bomen omgezaagd om een prachtig uitzicht te creëren, banken geplaatst enz. Samen gaan we er een lindeboom planten, glühwein drinken en hapjes eten die op een houtvuur opgewarmd worden.
    Liefje, geniet van je verbijf op Malta want over een maand ben je al weer thuis!!!
    Pas goed op jezelf, een dikke kus van opa en oma L. uit VdeL
  8. Daní:
    24 november 2018
    Jezus, wat een tekst hahaha! Lief, ik mail jullie alle informatie morgen! Dikke kus