Numero cuatro: De week waarin ik hartstikke lui was en meer ging genieten

24 oktober 2018 - Birkirkara, Malta

24-25 oktober 2018, Birkirkara

Zo, ik heb even een weekendje overgeslagen. Niet dat ik nou zo ontzettend veel te doen had, nee dit was zo'n typisch weekendje 'liever lui dan moe'. Nou moet ik zeggen dat ik me daar absoluut niet schuldig over voel hoor hahaha. Oké, afgelopen week heb ik de hele week gevlogd en was van plan om deze afgelopen zondag op mijn reisblog te zetten. Zoals we beiden waarschijnlijk gezien hebben, is dat er niet van  gekomen. Mijn beelden wilde niet fatsoenlijk importeren, en ik kon nu niet echt zeggen dat ik dat heel erg vond.

Aanstaande zaterdag komt mijn lieve mama mijn kant op. Ik heb haar gevraagd of ze ook wat stukjes in Nederland wilde filmen, over haar voorbereidingen etc. Dan kan ik deze stukjes in mijn aankomende vlog stoppen(ik beloof bij deze dat ik volgende week een video zal uploaden). Ik kijk echt uit naar non stop kletsen en lachen met haar. Een aantal weken geleden stuurde ik haar al een lijstje met dingen die ze voor me moest meenemen. Op dat lijstje stond bovenaan Sinterklaas snoep, suuuuper veel zin in haha!

Maar goed, weer genoeg over onzin gepraat. Afgelopen maandag was het 22 oktober, dit betekent dat ik nu al een maand op Malta zit en hier me dus draaiende weet te houden(lekker bezig Daní🤩). Ik besefte het me afgelopen week al, doordat ik hier nu zo mijn draai heb gevonden besef ik me niet genoeg hoe gaaf en mooi het hier is. In elke straat zie je wel weer verschillende gekleurde ramen en deuren. Geen huis is hier hetzelfde! Ik probeer mezelf er echt aan te herinneren om een keer extra om me heen te kijken. Ik ben van plan om morgen na mijn stage naar Golden Bay te gaan. Geen idee hoe lang ik daar nog kan zonnen en zwemmen(i.v.m. de warmte).

Jeroen(mijn huisgenoot) en ik kunnen het echt heel erg goed met elkaar vinden. We zijn het er allebei wel mee eens dat we het niet beter hadden kunnen treffen. Of ja, als het nou een ontzettend knappe, single jonge man was zou ik mijn woorden terug nemen. Geen belediging naar Jeroen of zo, hij heeft een vriendin dus daar blijf ik dan maar veilig uit de buurt haha. Wat heel fijn is, is dat wij beide niks forceren. We hoeven niks, we laten elkaar gewoon met rust, maar koken en eten wel altijd samen. Of ja, ik kook meestal, net als de wasmachine aanzetten is hij nog iet wat nieuw in dat wereldje. Ik lach hem er altijd een beetje om uit, gelukkig kan hij dat zelf ook.

Betreft mijn stage, ik vind het echt heel leuk. Ik ga er met plezier naartoe, ben er nu ook wel achter wat ik leuk vind en wat niet. Zo merk ik nu dat ik de lessen Maltees, humanities(dat gaat over belangrijke mensen in de wereld en wat zij doen) en godsdienst het leukste vindt, hier wil ik ook altijd zelf naar luisteren. Dat zijn de 3 lessen waar ik zelf nog elke keer wat van leer. Verder heb ik nu al echt een hele goede band op kunnen bouwen met bijna iedere leerling en vormen mijn stagebegeleidster, de onderwijsassistent en ik echt een heel goed en gezellig team. Mijn stagebegeleidster, Roberta is echt laaiend over me. Heel raar om dat zo te horen, vooral op het begin vertelde ze tegen iedereen hoe goed ik het wel niet deed en dat ze me meer op iemand van 25 vond lijken, dan op iemand van 17(voor de klas dan, samenhangend met mijn kennis). Ik denk dat ze hier niet helemaal gewend zijn dat meiden van 17 even de klas weten te draaien haha. Heel leuk compliment. Ze vertrouwt me heel erg, zo heb ik ook al 2 middagen alleen gedraaid samen met twee onderwijsassistenten(deze zijn gekoppeld aan twee leerlingen). Roberta moest nog een aantal privé zaken regelen, dit zal niet vaak meer gebeuren(jammer genoeg). Zoals ik al vertelde is zij heel aardig en gezellig, maar uiteindelijk ligt mijn passie absoluut niet bij een onderwijsassistent zijn. Ik moet het dus van die momenten dat ik alleen voor de klas sta hebben, dan krijg je pas echt een idee hoe het er aan toe gaat.

Gister liet ik voor de eerste keer een traan omdat ik iemand heel erg miste. Niet papa of mama, Juul of Fabian. Ik moest huilen omdat ik Bantu, onze hond, heel erg mis HAHAHA. Ik lach mezelf hier echt heel erg om uit, maar goed. Zo zie je maar hoe zeer huisdieren echt in het gezin horen.

Deze anderhalve week was het weer raak, de tijd van de maand. Ik ga daar trouwens niet preuts om doen, iedere vrouw heeft dit dus oke. In ieder geval, bij mij duurt dit normaal zo'n 5 dagen. De eerste twee dagen leef ik met mijn held 'Aleve Feminax' (de enige medicijnen tegen helse buikkrampen die voor mij werken) dan is er een dag dat ik stront chagrijnig ben en kan huilen om alles. Deze vrolijke periode sluit bij mij af met 1 dag, vreten totdat ik erbij neerval. Ik heb overal trek in en er komt geen enkel gevoel van 'vol zitten' bij me naar boven. Dat heb ik gemerkt, ik zal even een kleine indicatie geven van wat ik toen gegeten heb (buiten mijn gewone maaltijden om, denk aan ontbijt, lunch etc.). Ik heb brownies gebakken(al vrij snel was er niet veel meer over, om het zo maar even te zeggen), een klein taartje gekocht, een witte Lyon en twee glazen wijn. Dat was me dus een partij vreetfestijn haha.

Ik wil vanaf nu in de laatste alinea vertellen naar welke muziek ik deze week veel geluisterd heb, wat heel lekker was qua eten en wat me het meeste is bijgebleven van de week.
De muziek was vrij eentonig. Christmas music all the way🎄!!!!! Maar ook oude nummers, zo luisterde ik heel veel naar Ne-yo, Chris brown, Akon en Fugees(en dan stond 'Killing me softly' op repeat). Als laatste kan Beyonce niet ontbreken natuurlijk haha.
Ik heb deze week het heerlijke recept van mama's 'gevuld stokbrood' gebruikt. Dit viel erg in de smaak natuurlijk, echt kei lekker! Als je nog een lekker recept weet, laat het dan alsjeblieft even weten!
Wat me deze week het meest is bij gebleven, is denk ik toch wel dat het zo snel gaat en dat ik zo ontzettend veel geluk heb dat ik de kans krijg om dit te doen. Ik besef me dit gelukkig heel vaak, maar nu wel extra veel. Ik ben een heel gelukkig mens!

Deze keer niet zo heel lang, of ja, in vergelijking met de vorige tekst ;). Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen! Oh ja, ik ben de volgende keer als je iets van me ziet of leest op dit blog gewoon 18 AAAAH. Dit jaar was echt fijn, heb ontzettend veel genoten met familie en vrienden!

Maar goed, tijd om af te sluiten! Nogmaals thanks, voor het lezen! Vergeet niet, weet je een lekker recept, laat het me weten. Heel veel liefs van mij!❤😘

1. Mama:
    25 oktober 2018
    Wát ... eerst schrijf je liefdevol over je (uiteraard ge-wel-di-ge moeder, onpartijdig oordeel 😃), en de eerstvolgende zin is: “maargoed, weer genoeg over onzin gepraat” ..... PARDON? Tsss.

Maar oké, leuk stukje weer (enneh ... t’is ik vind en niet ik vindT ...). Super om te lezen dat je om je heen kijkt, ziet wat zo gewoon lijkt, en geniettt. Je doet het fantastisch daar lief meisje. En lachen gaan we zeker samen vanaf zaterdag! Dikke kus, mama
  2. Anuschka Van Dijck:
    27 oktober 2018
    Geweldig Dani.... en wat schrijf je leuk! Geniet lief buurmeisje en veel plezier met mama! Dikke X van mijn, Anuschka
  3. Je nepmoeder:
    13 november 2018