Numero tres: even iets anders

14 oktober 2018 - Birkirkara, Malta

14 oktober 2018, Birkirkara

Oké, zoals je aan de titel ziet wordt dit stuk niet helemaal hetzelfde als de vorige 2 verhalen. Dit is in eerste instantie omdat ik een aantal dingen wil zeggen, en een aantal mensen in het bijzonder wil bedanken. Nou heb ik ook niet echt iets bijzonders gedaan de afgelopen week. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin op mijn stage, wel is het zo dat de tijd daar niet bepaald snel gaat, maar goed. De afgelopen dagen is het weer ook niet echt bepaald 'tropisch' geweest. Het is op dit moment 21 graden, het voelt voor mij alleen als 10 graden. Heb een trui, legging en dikke sokken aan en omdat ik toch al zo lekker bezig ben heb ik het afgemaakt met een deken over me heen. De conclusie hiervan is, dat ik buiten het wekelijkse boodschappen doen, niet buiten ben geweest dit weekend. Oh sorry, bijna vergeten. Heb deze week ook nog op het strand gelegen, heel fijn. Ik lag er 30 minuten en toen kwam er zo'n enorme wolk die voor een klein uurtje of 2 mijn zon afpakte, top! Vraag je je dus af in december, als ik terug ben: "Goh Daní, waar is je tan?". Dan weet je het antwoord.

Oké, laat ik beginnen. Ik wil een hoop mensen bedanken, en vertellen wat ze voor me betekenen. Sommige zullen het erg afgezaagd vinden, maar om eerlijk te zijn zal dat me echt een worst wezen😁!

Ik ga beginnen bij Meneer(Onur) Akar . Vanaf begin januari 2019 zal ik Meneer Akar gewoon Onur moeten gaan noemen. Ik ga dan stage lopen op mijn oude middelbare school. Meneer Akar was mijn mentor in de eerste en tweede klas, maar om eerlijk te zijn voelt het net alsof hij na die jaren nog mijn mentor is. Heb ik een vraag over mijn opleiding kan ik altijd bij hem terecht! Meneer Akar heeft mij zo ontzettend veel geleerd. Dat merk ik vooral nu ik zelf voor de klas sta. Hij zei vaak dat ie in ons geloofde, dat ie trots op ons was en dat we iets konden als we er maar in geloofde. Des tijds dacht ik soms nog wel: "Ja natuurlijk, jij hebt makkelijk praten, je hebt al een baan, een diploma etc." Achteraf ben ik pas gaan zien hoe ontzettend veel ik hieraan heb ik gehad. Als ik wilde opgeven, wat ik om eerlijk te zijn niet vaak had, dan wist ik tegen mezelf te zeggen: "Als ik het echt wil, dan kan ik het ook". Als een leerling van mij nu zegt: "Ik kan het niet", dan is het eerste wat ik zeg: "Zolang je het maar wilt, kan het, ik geloof in je. In plaats van opgeven helpt hulp vragen!" Ontzettend bedankt Onur, door jou kreeg ik de bevestiging dat ik goed voor de klas zou kunnen staan en mijn passie voor het onderwijs werd nog meer!

Mijn lieve loopbegeleider van de afgelopen 2/3 jaar, Ellen Van der Heiden. Je hebt me de afgelopen jaren gemotiveerd. Me waar nodig was op mijn plek gezet. Ik kan me nog haarfijn herinneren dat op de achterkant van mijn rapport 5 regels aan zo geheten 'tips' stonden(en maar 1 top). Daar stond op dat ik echt wat minder moest schreeuwen, niet altijd in een discussie moest gaan en niet bij de meiden moest gaan zitten waar ik altijd bij zat, dit was vooral omdat zij(gelukkig) net zo waren. Dit was wel iets minder prettig voor de docenten, een redelijk drukke klas met een kippenhok van 3 meiden achter in de hoek, schreeuwend, discussies voerde, ga zo maar door. Het was voor ons wel heel gezellig. Maar goed dat je me af en toe even uitlegde hoe het wel moest. Ik kan zien hoeveel passie je hebt in les geven. Dat is echt de beste manier van motivatie over brengen naar leerlingen. Als ik het met mensen over jou heb dan wordt er altijd gezegd hoe lief, gezellig en grappig je bent! Ik hoop dat mijn leerlingen dat later ook over mij zullen zeggen, grappig en gezellig in ieder geval! Super bedankt Ellen!

Nou we toch in de school-fase zitten, mijn lief vriendinnetje Manon Franken. Manon en ik zitten nu 3 jaar samen in een klas en op het begin zagen we elkaar niet echt staan. Daar kwam redelijk snel verandering in. Zij was daar op de momenten dat ik even iemand nodig had, iemand die gewoon naar me luisterde, me vertelde wat zij ervan vond etc. Manon je bent echt af en toe de rots in de branding voor me geweest, en hoop dat dit andersom ook zo is. Jou lach maakt mij echt aan het lachen. voor de mensen die Manon niet kent, als Manon echt kei hard moet lachen dan kun je tot 10 tellen en de tranen staan al in d'r ogen hahaha. Ik heb veel aan je berichtjes, een kleine hoe gaat is al zo fijn! Aangezien je dit zo'n 2 keer in de week vraagt, ben ik een blij mens:). Love you Manon😘

Mijn gekke, goeie vriendin Annabel Timmermans. Bij mij  thuis hebben we een la met foto's van vroeger en nu. Een van de fotomapjes bevatte foto's van het afzwemmen voor mijn zwemdiploma. Hierin lagen ook foto's van een roodharig klein meisje, zij zwom ook af. Niemand wist meer wie dat meisje was. Tot dat ik op Ann d'r Instagram een foto zag van haar zus en wist meteen, dat is dat meisje van die foto's. Nou ja, na het een kwam het ander. We kwamen erachter dat we naar dezelfde opleiding zouden gaan na de vakantie. We maakte de afspraak met z'n tweeën bij de Action naar schoolspullen zouden gaan kijken. Vond ik erg gezellig. Af en toe hadden we contact tot dat ik stage ging lopen op Basisschool EigenWijs, jij liep hier toen al een jaar stage dus de gezelligheid lachte me toe! We hebben echt lol gehad daar, en vanaf toen bouwden wij samen echt een vriendschap op. Buiten school en stage zagen we elkaar. Carnaval vierde we samen met de jongens, kei gezellig vond ik dat! Ann je bent echt een hele goede vriendin van me geworden! Love you

Over Bs EigenWijs gesproken, de allerbeste en liefste stagebegeleidster Rachel Smets-Van Deurzen. Rachel, ik kan eigenlijk alleen maar met lovende woorden over je praten. Je hebt me echt immens veel geleerd zonder het zelf misschien in de gaten te hebben. Iets wat ik geleerd heb is lijstjes te maken en dit ook bij te houden. Wij zijn beide zo ontzettend vergeetachtig, dat zo'n lijstje wel een 'must' is. Eerder had ik gewoon zoiets van, als het belangrijk is, dan onthoud ik het wel. Ook al kon ik na een paar keer al beamen dat dit dus absoluut niet voor mij werkt haha! Verder heb je me echt een unieke kans gegeven. Je had zo veel vertrouwen in me dat ik, op een dag dat jij er niet was, alleen voor de klas mocht staan. Er was wel een vervangster, dat had alleen niet zo'n zin. Om 10.30 vroeg een leerling aan me of die andere juf zich nog ging voorstellen. Ik heb nog meer zelfvertrouwen gekregen door jou. Ook heb ik altijd meer zin in stage gehad dan in school. Ik vond mijn stage bij jou echt ge-weldig! Even voor de rest, ik heb nog 4 weken na de zomervakantie een aantal dagen geholpen bij Rachel. Ik miste het ontzettend om voor de klas te staan en verveelde me dood. Na die 4 weken heb ik een briefje in de lades gedaan van mijn oude kids(van vorig jaar), en van de nieuwe(beiden groepen zijn groep 8 nu). Ik wilde ze heel veel plezier wensen etc. Ik kreeg een week geleden een foto en de tekst. "Heel veel kinderen hebben je briefje op hun tafel geplakt". Dat heeft echt mijn dag gemaakt! Super bedankt Rachel, tot snel!😘

Dan mijn lieve vriendin Suus, of beter gezegd Suzanna Arakelyan. Met deze dame heb ik me echt he-le-maal kapot gelachen. Dat doen we nu ook nog steeds, als we elkaar zien! Ik leerde Suus kennen op de middelbare school en we waren nou niet bepaald de liefste en rustigste meisjes van de klas. We hebben het heel vaak over die tijd, en dan kunnen we weer net zo lachen als toen. Zo hard lachen dat we beiden buikpijn hebben... Zo was onze leraar scheikunde nou niet bepaald favoriet. Hij had het er dan ook niet heel makkelijk mee met ons. We werden om de beurt de klas uit gestuurd. Na een tijdje wisten we precies waar we moesten zitten, voorin de klas. Niet omdat we wilde opletten, nee joh. Als er dan iemand werd uitgestuurd konden we door het raam kijken die zo'n 20 cm breed was. De docent kon degene die dan op de gang stond niet zien, maar Suus en ik konden toch nog gebaren naar elkaar, en niet alleen gebaren. We hadden ons zelf ondertussen geleerd heel goed lip te lezen, eigenlijk hadden we dat niet eens meer nodig, we kenden elkaar zo goed dat we een gesprek konden voeren door naar elkaars gezichtsuitdrukking te kijken. Je bent een van de weinige mensen waar ik naar kijk en meteen weer kei hard moet lachen. Grappig, gek en creepy feitje, Suzanna en ik hadden in de eerste en tweede voor iedereen in de klas bijnamen(denk aan wortel, lange, gele) zo konden we over iedereen een gesprek voeren, ook al waren ze daarbij. Ik zal voor Meneer Akar en ons zelf het incident met de verwijdering even achter wegen laten hahahahaha! Suus ik hou van je(zal het niet in het Engels zeggen, dan is er een kans dat je het niet snapt HAHAHA).

Mijn gekke (olifant;)) vriendin, Nadia Zerrouki. Even over dat 'Olifant' gedoe, dat klinkt nu heel cringy maar dat was voor Nadia en mij echt een bijnaam. Hoorde je: "Ey olifant" ineens door de gang galmen wist ik, ah daar is Naad en andersom ging dit hetzelfde. Met Naad kan ik net zo hard lachen als met Suus. Nadia leerde ik kennen in de tweede. Dat was niet meteen koek en ei maar snel veranderde dit in een hele goede vriendschap! Een aantal jaar geleden liep ik met Nadia door de Primark, schaterlachend natuurlijk, zo zag je ons voornamelijk eigenlijk. Ik loop langs een rek, wilde mijn tas oppakken. Die was op de grond gevallen, 2 seconden later lag ik zelf op de grond... Ik struikelde en tegelijkertijd bleef mijn haar hangen aan een rekje. We konden beiden niet stoppen met lachen en natuurlijk was Nadia's eerste idee om het te filmen... Ik zat echt goed vast dus madame moest me wel helpen... Zulke kleine dingen hebben ons echt ontzettend vaak laten lachen!!! Love you Naad!

Next is mijn gekke, bijzondere vriendin Hamdi Salebaan. This lady and I go way back. Wat zo mooi is aan onze vriendschap is dat we van elkaar weten dat we écht bij elkaar in het krijt staan, dat hebben we na al die jaren wel gezien! Hamdi en ik kunnen lachen om alles en praten over alles. Hamdi beschermt mij altijd, ik voel me heel veilig bij haar. Zo ondertussen weten we wel dat ik ook heel beschermend ben over jou! Wij kunnen als geen ander vreten(het is bijna geen eten meer), onze liefde voor lekker eten is groots hahaha! Hamdi heeft vanaf groep 6 bij mij in de klas gezeten en in de derde en vierde kwamen we weer samen haha. Nu doen we allebei een andere opleiding, maar zitten gelukkig nog wel op dezelfde school! Ik heb het al heel vaak gezegd, maar ik ben zo trots op jou. Je hebt het niet altijd even makkelijk gehad en toch zie ik je met passie je opleiding volbrengen. Nogmaals super trots! Ik hou zielsveel van je!

Mijn hele goede vriendin Chiara Russo. Chiara en ik leerde elkaar kennen toen ik in groep 8 naar een nieuwe school ging. Je bent de enige uit de klas van toen die ik nog regelmatig spreek. Wij kunnen elkaar weken niet zien, maar als we elkaar zien is het zoals altijd, heel gezellig. Ik kan alles tegen jou zeggen, en jij ook tegen mij! Gelukkig gebeurd dit ook regelmatig hahaha. We kunnen elkaar heel goed aanvullen en je kan me af en toe heel goed op mijn plek zetten. Zo zijn jou verjaardag altijd net iets te gezellig. Je weet exact wat ik bedoel haha... Ik kan heerlijk met je kletsen over niks en ben echt heel heel blij met zo'n goede vriendin als jij! Ik hou echt heel veel van je!

En dan een van mijn beste vriendinnen van me, Pleun(tje) kuijken. Pleuntje is eigenlijk ook m'n buurmeisje. Ze woont weliswaar niet naast me, maar schuin achter me. Van achterdeur tot achterdeur is 10 seconden lopen, ja dit hebben we een keer getimed. Pleun ik leerde elkaar ook kennen in groep 8, ze zat alleen in een andere groep 8. Het begon bij ons vooral omdat we beide honden hadden. "Ga je mee de honden uitlaten?" was een vraag die vaak in ons gesprek voorbij kwam. Wij konden wel uren wandelen en non-stop kletsen met elkaar. Dit doen we overigens nog steeds, wel wisselt het soms af. Dan vraag ik: "Pleuntje, ga je mee de hond uitlaten"(ondertussen is Pleun haar hond overleden, hier heb ik echt super hard om moeten huilen😬). Het antwoord is dan: "Is goed, kunnen we dan ook langs de friettent?". De meeste die mij goed kennen, weten dat ik daar niet gauw "nee" op antwoord. Pleun en ik kunnen heerlijk lachen samen en ongegeneerd praten over jongens en onze meningen geven. Lieve Pleun, ik mis je! Love you

En nu een van mijn beste vrienden, Djo oftewel Joey Roos. Joey en ik leerde elkaar kennen in de eerste van de middelbare school. Na mijn herinnering werden wij al vrij snel goed bevriend. Ik voel me ontzettend veilig bij je en je laat me altijd lachen! Jou gekke grappen en mijn droge humor vullen elkaar nog steeds heel goed aan! We hebben zo onze ups & downs gehad. Gelukkig komen die vrijwel altijd wel goed! Ik hou van je Djo, zie je snel😊!

Ik zou hem van alles kunnen noemen(niet altijd even positief), maar goed. Een van mijn beste vrienden Raven van Son. Ik hoop dat je dit gaat lezen, want de meeste stukken heb je nog niet gelezen. Raven zat op Olympia(middelbare school), net als ik. We kregen alleen pas goed contact toen hij van school ging(hij zat een jaar hoger dan ik). Raven heeft de humor waar ik ontzettend van houd. Hij roast me eigenlijk de hele tijd, en om eerlijk te zijn kan ik daar heel, heel, heel hard om lachen. Soms kunnen we elkaar wel neersteken. Een kaartspel spelen samen is vrijwel onmogelijk. Raven is ontzettend competitief maar aan de andere kant speelt ie heel graag vals. We hebben wel eens een camera aangezet die op het spel gericht was, dit was omdat Raven ervan was overtuigd dat ik vals speelde. Maar goed. Raven is echt een broer voor mij, ik voel me veilig bij hem en kan altijd wel ergens om lachen. Iets wat heel fijn en eigenlijk ook heel bijzonder is, is dat mijn broertjes echt heel goed met Raven om kunnen gaan. Die zien Raven ook als broer of vriend! Raven, ik mis jou en je gezelligheid! Ly!

En dan een beetje mijn extra mama, Angelique(de moeder van Raven). Met Angelique kan ik echt kei hard lachen. We kunnen praten over van alles, mannen, als ik problemen heb etc! Je bent ook echt een reden dat ik me bij jullie zo thuis voel. Ik ga soms gewoon langs bij jou, zonder dat Raven er is. Dan kletsen we wat, lachen een hoop en spelen we een hoop potjes 'zenuwen'(suuuuper leuk spel). Heb het dan altijd heel erg naar mijn zin. Ik kan altijd bij je terecht en daar wil ik je voor bedanken!! Ik mis jullie😘

En dan nu, mijn drie aller-allerbeste vriendinnen! Lidwina Owusu Ansah, Isha Alment en Medya Alan. Ik ga dit niet meer zo lang maken, ben nu al 3 uur non-stop aan het typen. Ik ben al 14 tot 10 jaar bevriend met deze schatten. Ik had niet gedacht dat iemand zo ontzettend veel van vriendinnen zou kunnen houden. Jullie weten dat ik absoluut niet zonder jullie kan en dat ik echt, echt heel trots ben op jullie stuk voor stuk! Jullie zijn echt familie, zonder twijfel. Zo kijken niet alleen wij ertegen aan maar ook onze gezinnen zelf! Jullie zijn ALTIJD welkom, en ik weet van papa dat zelfs hij jullie mist! Dikke kus voor jullie, hou ontzettend veel van jullie!

Lieve Nienke, Mark, Neo en Ish(De ouders van mijn oppaskindjes/mijn oppaskindjes). Van jullie ben ik ondertussen ook echt gaan houden en mis jullie ontzettend! Ik ben heel graag bij jullie thuis en ben blij als ik terug ben, om jullie weer te zien!

We zijn bijna bij het einde!!

Lieve Juul en Fabian, same voor jullie. Ik houd het kort, ben er nu redelijk klaar mee na 3 uur hahaha! Jongens ik ben super trots op jullie, en dat moeten jullie ook zijn! Ik kan niet zonder jullie, en mis jullie grapjes en gekkigheid!

Ome Peter en tante Marjolein, ik mis jullie en hou van jullie! Familie staat boven alles voor mij, jullie zijn heel belangrijk!

Papa en mama. Ik heb zo ontzettend veel respect voor jullie! Jullie werken beiden ontzettend hard en dat is iets waar ik veel van mee neem naar de toekomst. Ik had me echt geen betere papa en mama kunnen voorstellen, echt! Ik kan me me soms kapot ergeren aan jullie, maar de momenten dat ik met jullie kan lachen blijven bij mij veel meer bij! Ik ben jullie zo dankbaar dat jullie nog zo goed met elkaar op kunnen schieten, ook al zijn jullie uit elkaar. Echt niet normaal dankbaar ben ik daarvoor, en besef me heel goed dat dat best uitzonderlijk is! Lieve mama en papa, ik mis jullie maar zie jullie snel weer! Ik hou van jullie!

Dan als een na laatste, mijn lieve oma en opa Liefje. Ik vond het zo leuk dat je, oma, me kwam verassen de dag voordat ik naar Malta ging. Echt zo ontzettend lief, wel jammer dat opa er niet bij kon zijn. Ik hou heel veel van jullie en zie jullie snel! Dikke kus

En dan nu de laatste. Oma Mieke, ik houd zo zo zo zo veel van je. Juul zegt het soms wel eens tegen mij, "wat houd ik veel van oma zeg pff". Oma ik kan me niet iemand bedenken waar ik zo veel van hou. Ik kom altijd tot rust als ik bij je ben, hoe overstuurd ik ook binnen kom. Ik vind zo veel dingen mooi aan jou, ik kan het niet opnoemen. Ik kan niet zonder je, echt! Ik mis je heel erg en zie je snel. Ik hou van je! Dikke kus van je favo kleindochter boven de 16 😉❤

Zulke lange stukken zullen er niet snel meer komen, ben er nu ook goed klaar mee hahaha. Ik ben benieuwd of iemand het helemaal gelezen heeft hahaha. Maar goed.

Dikke knuffel,

Daní

1. Bob:
    14 oktober 2018
    Helemaal gelezen! Lieve woordjes allemaal. Ben nu al benieuwd naar numero quattro: 'Voor alle mensen die ik minder graag mag...' :-)
  2. Daní:
    14 oktober 2018
    Hahahaha, nou ik zal niet snel meer 3.5 lang een verhaal typen hahaha. Dus je zult er even op moeten wachten! X
  3. Marjolein:
    14 oktober 2018
    Wauw, wat ben je rijk met zoveel lieve mensen om je heen! Dat heb je ook zelf verdiend, je bent een grote lieverd!
    Love you x
  4. Daní:
    14 oktober 2018
    Ja hé, dat besef ik me al te goed! Love you too X
  5. Mama:
    14 oktober 2018
    Yo, helemaal gelezen! Ik begrijp dat je met iedereen onwijs veel moet lachen ... hou je nog tijd over voor een praatje mop, vermoeiend leven hahaha.
    Zo leuk dat meneer Akar als eerste genoemd werd. Weet je nog dat ik met papa voor het eerst naar een oudergesprek kwam? Jij vond het niks, dacht dat wij te kritisch zouden zijn (ja duh, wij kenden je van thuis ...). En ik dacht dat nu ein-de-lijk eens iemand anders ook zou gaan zeggen dat je best hard-to-handle was. Maar dat liep even anders ... meneer Akar was laaiend enthousiast over je :-O. Ik dacht echt: waar is hier de verborgen camera, komtumaar, wie houdt me voor de gek?! Maar nee, je bleek op school (hoe anders dan thuis hahaha) ècht een engeltje te zijn. Weliswaar een drrrrukkkk engeltje. Maar toch. Een engeltje. En meneer Akar was je fan.
    Het heeft lang geduurd voor ik in de gaten kreeg dat meneer Akar niet loog :-))). Je bleek werkelijk op je plek te zitten op Olympia, en je deed het super.
    Zo gaaf dat meneer Akar nu soort-van je collega wordt tijdens je volgende stage!!
    Lieffiepieffie, superleuke verhalen, heerlijk om te lezen. Dankjewel! Xxx

PS Volgende keer je verhaal gewoon ff braaf begínnen met papa en mama, dan hoeven we niet eerst te lezen dat je het na 3,5u typen beu bent ;-))
  6. Daní:
    15 oktober 2018