Numero dos: De eerste week

30 september 2018 - Birkirkara, Malta

Birkirkara, zondag 30 september 2018

Laat ik even beginnen met het feit dat ik me net pas besef dat ik over precies een maand jarig ben. Ik word dan 18, maar of ik dit nou zo groot ga vieren weet ik niet. Ik zit hier immers maar alleen, of ja sinds vrijdag niet helemaal meer, dit zal ik zo uitleggen. Gelukkig komt mijn liefste mama met mijn verjaardag hier heen en heb ik hier op Malta 2 vriendinnen van school zitten.

Oké, over naar de orde van de dag. De eerste week was er een met dalen en pieken. Het vliegtuig landde, het eerste wat ik deed was mama, papa en de jongens(mijn broertjes van 14 en 16) op de hoogte stellen dat ik veilig was aangekomen. Ik pakte de taxi naar mijn appartement, overigens voelde het nog niet echt alsof ik hier 3 maanden zou blijven. Dit duurde niet heel lang. De avond brak aan, het werd donker en ik zat daar, in mijn eentje op mijn bed. Op het moment dat ik uit mijn slaapkamerraam hing om naar het uitzicht te kijken kickte het ineens in. Ik plofte op mijn bed en begon schaamteloos, te huilen.
Mama had een boekje in mijn koffer gestopt(zonder dat ik het wist). Ik heb ooit voor mama haar verjaardag een boekje met "Letters to my mother"  gegeven. Dat zijn zo'n 15/20 lege brieven, en daar kun je dan een hoop in opschrijven. Je plakt de brief dicht en kunt er vervolgens op schrijven wanneer iemand die dan mag open maken. Nu had ze dus zo'n zelfde boekje maar dan natuurlijk "Letters to my daughter" geschreven. Super lief, ik mag elke week 1 brief open maken, ook er zat 1 specifieke brief tussen: 'voor als je je rot voelt:('. Dus de eerste avond maakte ik die brief open en ja hoor, dat schaamteloos huilen werd meer kei hard janken. Top haha.

De tweede dag brak aan en ik voelde me al een stuk beter, thank god! Dat gevoel wat ik de dag ervoor had was echt niet fijn. Ik ben op mijn gemakje boodschappen gaan doen, er is hier gewoon een Lidl dus daar was ik blij mee. Mijn appartement staat op een heuvel en de eerste keer dat ik naar boven liep was met een zware boodschappentas. Ik dacht dat ik dood ging hahaha. Nu een week later kan ik zeggen dat dit veel beter te doen is, even wennen dus. Mijn bed was die dag mijn favo plekkie, heb er vrijwel de hele dag in gelegen. Ik zou eigenlijk nog naar die 2 vriendinnen gaan, zij wonen zo'n 30 minuten met de bus van mij weg. Dus ik stap in de bus, het was donker, ik kon dus niet zien waar we heen gingen. Stopt de bus, iedereen stapt uit incl. de buschauffeur. Dus ik keek al gek, zegt die buschauffeur: Last stop. Nou, ik dacht dat ik gek werd. Bleek ik dus de andere kant op zijn gegaan. Dat hebben we dus even verplaatst naar maandag.

Maandag brak aan, mijn eerste dag stage. Ik had er ontzettend veel zin in en pakte de bus keurig op tijd. Mijn stage ligt een beetje in een afgelegen stukje, dus moest nog eindje lopen. Ik kwam daar aan en ,wow deze school is groot, was mijn eerste gedachten. De directeur bracht me naar mijn stage klas. Ik stond in de deur opening en alle kinderen waren direct enthousiast. De directeur vertelde wie ik was en hoe ik heette. Ik moest erg lachen, ineens zeiden de kinderen in koor: 'Goodmorning miss Dani. Ik werd er erg gelukkig van om te zien dat de kids het leuk vonden dat ik er was. Althans dat dacht ik, later kwam ik erachter dat de kinderen iedereen moeten begroeten die binnen komen. Jammer maar oké🤣.
Ik ben een stagiaire in groep 7 daar, dus de kinderen zijn zo'n 10 á 11 jaar. Vind ik persoonlijk een hele leuke doelgroep. Deze groep 7 heeft 2 leraren, een man en een vrouw. Die man is er vooral voor een jongen die extreme autisme heeft, hij is heel aardig en kwam meteen een praatje met me maken. De vrouw was aardig, maar de rest van de dag zag ze me niet echt staan. Als ik haar vroeg wat ik kon doen, keek ze me aan, lachte en draaide weer om. Strange... Een pluspunt vind ik dat ze hier om 14:25 uit zijn en dat alle leraren dan ook al naar huis gaan. Korte dagjes dus. Op dinsdag was dit hetzelfde, dus ga er geen hele alinea aan wijden.

Op maandag avond pakte ik gelukkig wel de goede bus naar Loes en Jill. Daar at ik mee, gezwommen in de zee(dat was echt heerlijk) en nog iets gedronken op het terrasje daar. Een hele fijne avond.

Woensdag t/m vrijdag was ik ziek thuis. Ik voelde me niet lekker en voelde me helemaal niet fijn op stage. 1+1 is 2 en dus heb ik de dagen thuis en in Sliema(waar een winkelcentrum zit) gespendeerd. Echt niet goed, maar wel fijn. Na goed met mama en papa te hebben gesproken heb ik ook besloten om dinsdag met de directeur te gaan praten, ik wil weten wat ik er kan doen namelijk. Maandag kijk ik nog even of er iets veranderd is, dat betwijfel ik alleen. Dus, we'll see.

Gister, zaterdag, Ben ik voor de 3e keer richting Jill en Loes gegaan(op donderdag was ik er ook even in de avond). Bij een restaurantje aan zee hebben wij heerlijk gegeten, pizza Margaritha en een wit wijntje, dat was echt heel gezellig. Ben heel blij dat zij hier zijn, als we zo met z'n 3e zijn merk ik dat ik echt lekker in mijn vel zit en veel lach. Zij hebben er, gelukkig, hetzelfde gevoel over.

Ik ben van plan om aankomende week weer te gaan filmen/vloggen. Ik moet wel echt even over het idee heen dat dat super awkward is op straat, maar goed. Weer iets om te overwinnen:).

Leuk dat je dit gelezen hebt en heel veel liefs van mij!❤

1. Marjolein:
    Hey Lieve Dani,

Elk begin is moeilijk, komt vast helemaal goed! Nieuwe week, nieuwe kans! Dikke knuffel voor jou en geniet van de gezellige momenten met je vriendinnen. xxx
  2. Joyce:
    30 september 2018
    Wat leuk om te lezen Daní! Knap hoe je dit aan pakt. En fijn dat je twee vriendinnen er zijn, af en toe lekker lachen, heerlijk! En natuurlijk de brieven van je moeder, ook fijn in ‘barre tijden’.
    Hopelijk komt er snel iets anders op je pad in de stage, zodat je daar ook je draai gaat vinden. Ik kijk uit naar je volgende blog of vlog! ☀️ Joyce
  3. Daní:
    Heel lief, danku danku😘
  4. Opa en oma France:
    30 september 2018
    Dani, je bent een geweldige meid!
    Liefs,
    Papi in France
  5. Bob:
    30 september 2018
    Hé Meiske, je weet niet half hoe mooi ik het vind hoe je beschrijft wat je beleeft. Je legt je ziel in je woorden en dat maakt je ons allemaal mee op sleeptouw neemt door jouw eerste week. Wat jij daar op Malta doet heb ik nooit aangedurfd, dus daar kan ik ook alleen maar trots op zijn. Hou vol, mama is haar spullen al aan het pakken hahaha. Kus van Pepski
  6. Peter:
    He lieve Dani,
    Ik snap t goed hoor, in t begin is het allemaal wennen. Dat is voor jou niet anders, maar het komt goed. Hou vol! Dikke x en een grote knuffel.
    Groetjes Peter XX
  7. Desi:
    30 september 2018
    Heel leuk om je verhaal te lezen en je eerste vlog te zien.
    Alles komt goed, ga vooral lekker genieten!
    Liefs,
    Desi
  8. Daní:
    Ah zo lief, thanks Desi!! X
  9. Opa en oma France:
    Dag liefje,
    Ontzettend leuk wat je allemaal geschreven hebt: we kunnen helemaal volgen wat je doet, geweldig. Je schrijft leuk dus we kijken nu alweer uit naar je volgende bericht!
    Dat je het in het begin soms best moeilijk hebt kan ik me heel goed voorstellen: toen ik voor een jaar als au-pair naar Frankrijk vertrok kende ik daar helemaal niemand en bovendien was de taal niet eenvoudig. Men had daar geen tv en geen radio dus er waren echt wel momenten dat ik me erg ongelukkig voelde en dacht: Wat doe ik hier??
    Maar geloof me , dat gaat over en je gaat je thuis voelen als je je hebt aangepast aan het ritme van de dagen en weet wat er van je verwacht wordt. Wel fijn dat mama een briefje had geschreven voor als het even niet mee zit...
    Later ben je trots op alles wat je hebt meegemaakt. Ik dacht aan jou toen ik afgelopen dinsdag met Blablacar terug ging naar Frankrijk. De chauffeur was een student die al in diverse landen gestudeerd had en er uitgebreid over wist te vertellen. Dat kan Daan later ook dacht ik toen meteen.
    Ik hoor net op de tv in een uitzending uit Ghana een Afrikaanse vrouw tegen dorpsgenoten zeggen: try to do what you can with what you have where you are. Mooi gezegd.
    Vandaag was weer een schitterende dag, perfect weer om 'n paar luiken te gaan schilderen. In de tuin liggen nog heel veel appels te wachten op niemand. Iedereen heeft meer dan genoeg appels dus het zijn gouden tijden voor de paarden in de wei naast het huis.
    Liefje, je doet het heel goed daar in Malta en we zijn heel benieuwd naar je belevenissen op de school. (P.S. Als kind moest ik ook in de rij staan buiten, heel gewoon. Voordeel: de kinderen gaan tenminste rustig naar binnen)
    Dikke kus van ons beiden, veel liefs van opa en oma
    Stuur je even je adres (en dat van de school) dan kan ik met Google maps zien waar je woont in Birkirkara.
  10. Daní:
    Há di oma & opa, wat lief! Dankjewel. Ik zal je het adres mailen. Dikke kus
  11. Mees:
    ga vloggen
  12. Ines bosch:
    30 september 2018
    Ik heb genoten van hoe je schrijft en wat je schrijft. Ik weet zeker dat je je beter thuis gaat voelen daar. Het begin is gewoon moeilijk. Je bent gewoon een hartstikke lieve en spontane meid. Komt goed hoor. Ga genieten😘
  13. Mama:
    Lieve Danibanani,
    Go girl, gaat helemaal goedkomen daar. Superstoer al dat je de eerste week bent doorgekomen. Leuk geschreven! Xxx, mama
  14. Daní:
    3 oktober 2018
    Echt super lief, al jullie reacties! Jullie hebben geen idee hoe veel motivatie ik hieruit ophaal. XXX
  15. Mama:
    8 oktober 2018
    Liefste maisie van me, een dikke zoen voor jou. Ben zó trots op je!!
    X, mama
  16. Rachel:
    8 oktober 2018
    Ahh, leuk om te lezen meis. Helaas is de stage nog niet zo leuk als hier 😜 maar dat komt helemaal goed met jouw spontane snoetje! Geniet ervan daar op het mooie eiland met de knappe kerels en de heerlijke diners! Liefs -x- Rachel
  17. Daní:
    Hahahahahaha thnx Rachel, ga ik doen! Xx
  18. Ellen van der heiden:
    9 oktober 2018
    Ik weet al wat jouw tweede beroep wordt. ...Vlogger! !! Wat schrijf je toch leuk! En al zoveel meegemaakt en geleerd! 👍
  19. Daní:
    9 oktober 2018
    Hahaha, dankjewel Ellen! Aka beste LB'er ever!