Nummero uno: De voorbereidingen

19 september 2018 - Eindhoven, Nederland

Eindhoven, woensdag 19 september 2018

Het begon allemaal een jaar geleden toen ik te horen kreeg dat er een mogelijkheid was om naar het buitenland te gaan. Van binnen begon ik al te stuiteren van vreugde. Ik dacht er altijd al aan om op "avontuur" te gaan in het buitenland. Ik was er verder wel van overtuigd dat dit me allemaal zo 1,2,3 ging lukken, haha, dat heb ik geweten.

Eind maart 2018 startte voor mij en een hoop andere studenten dit avontuur. Het was overigens heel leuk om te zien dat iedereen zo veel zin had om ermee aan de slag te gaan, hierdoor krijg jij zelf al meteen een 'boost' van plezier. Oké focus, ik merk dat ik 1000 dingen te gelijk wil zeggen.

Ik zal je even kort vertellen wat onder andere de bedoeling was. Je gaat dus op zoek naar een school om stage te lopen, wel is het zo dat een school goed gekeurd moet worden door een bepaald instituut(die hebben ook een eigen site waarop je dus de desbetreffende scholen kon vinden, en daarvan ook de gegevens waren bijgevoegd).

We begonnen eind maart dus met een onderdompeling van 5 weken, waarin je 3 dagen in de week continu bezig was met het voorbereiden van je buitenlandse stage. Zo heb ik denk ik wel 10 keer aan de telefoon gehangen met verschillende scholen op Malta, telefoonnummers en mailadressen genoteerd, die vervolgens allemaal niet bleken te kloppen, daar begon de ellende al ;). Na een aantal dagen het te hebben aangekeken en het concluderen dat een stageplek toch echt niet aan zou komen vliegen, heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ik ben naar de site van een(goedgekeurde) school gegaan, heb gekeken welke afdeling me leuk leek en heb daar de directeur van gemaild. Guess what? Binnen 1 dag een mail terug, ik was van harte welkom. Weer iets geleerd, niet altijd de makkelijkste weg kiezen.

Oké, dus het begin was er. Ik kon weer verder. Er kwam alleen wel iets op mijn pad waar ik minder blij mee was, en al helemaal niet verwacht had. Papieren. Oh god, waar in hemelsnaam moest ik beginnen. Dat hoorde je me hardop zeggen. Ik was me zeker bewust van het feit dat ik een aantal formulieren moest gaan invullen, maar zo veel papieren, nee daar had ik geen seconde aan gedacht.

Gelukkig is dat me allemaal gewoon gelukt. Bijna schandalig om te zeggen, maar het laatste formulier is een aantal dagen geleden pas de deur uit gegaan(een piepklein beetje te laat😬). Maar goed, beter te laat dan nooit zullen we maar zeggen haha.

En dan nu de meest recentelijke voorbereidingen. Voor degene die het niet weten, ik vlieg a.s. zaterdag 22 september, en dit betekent dat ik dus nog maar ongeveer 2 dagen in Nederland ben. Ik ben een aantal weken geleden al begonnen met het verzamelen en kopen van dingen die ik nodig(denk) te hebben. Zo heb ik ijshockeytape gekocht, dit komt me heel vaak goed van pas. Een zakje tyraps, je weet nooit waar je die nodig zal hebben, maar altijd handig. Heb ik dingen gekocht die onnodig zijn, jazeker. Ben ik daar blij mee, jazeker :). Natuurlijk ook wat meer 'gewone dingen' zoals: Een back-up lader, zonnebescherming, een naaisetje(voor je kleding) etc. Ik weet van mezelf dat ik altijd wel iets vergeet, ik heb er voor nu vrede mee gesloten(hopen dat het niet iets is wat hartstikke belangrijk zou zijn).

Voor nu is dit het even. Ik ben van plan om een beetje af te gaan wisselen met stukjes schrijven en video's(oftewel, vlogs) dus dit zal je dan ook gedurende de aankomende 3 maanden zien verschijnen. Komt dit standaard op een bepaalde dag? Ik ga het wel proberen, maar met mijn chaotische hoofd betwijfel ik of dit gaat lukken.

Lieve groetjes,

Daní